کیورد ریسرچ چیست یک پروسه ثابت برای تمام سئوکارها است. در طول سال های گذشته، روش انجام سئو دستخوش تغییرات زیادی شده است اما در طول تمامی این سال ها کیورد ریسرچ همیشه یکی از بخش های اصلی این پروسه بوده است.

کیورد ریسرچ بهپروسه جستجووپیدا کردنعباراتی گفته می شود که افراد در موتورهای جستجو وارد می کنند تا پاسخ سوالات خودشان را پیدا کنند.

معمولا سئوکارها از کیورد ریسرچ استفاده می کنند اما ممکن است برای انجام فعالیت های مربوط به بازاریابی هم به این کار نیاز داشته باشید. با کیورد ریسرچ، کلمات کلیدی هدف، محبوبیت آن ها، سختی آن ها و. به دست می آید و می توانید از این اطلاعات برای بهینه سازی سایت خودتان استفاده کنید.

با کیورد ریسرچ می توانید فقط کوئری هایی را هدف بگیرید که کاربران شما در موتورهای جستجو به دنبال آن هستند. با انجام صحیح کیورد ریسرچ شما می توانید راحت تر در گوگل رنک بگیرید واستراتژی محتواو بازاریابی خودتان را به صورت صحیح طراحی کنید.

ممکن است شما هم شنیده باشید که گفته می شود استراتژی موتورهای جستجو در طول ۱۰ سال گذشته تغییرات زیادی کرده و کلمات کلیدی به اندازه گذشته مهم نیستند. این موضوع تا حدودی صحت دارد؛ استفاده از کلمات کلیدی دقیقی که کاربر جستجو می کند به اندازه گذشته مهم نیست و گوگل بیشتر به هدف کاربر از جستجو و اینکه محتوای شما نیاز کاربر را رفع می کند یا خیر اهمیت می دهد.

اما این بدین معنی نیست که کیورد ریسرچ هیچگونه کاربردی ندارد. با استفاده از تحقیق کلمات کلیدی شما می توانید متوجه شوید که مردم به چه موضوعاتی بیشتر از همه اهمیت می دهند و موضوعاتی که شما پوشش می دهید تا چه اندازه در بین کاربران هدف شما محبوب هستند. گوگل امروزه بیشتر از کلمات کلیدی، به تاپیک اهمیت می دهد. شما با تحقیق کلمات کلیدی می توانید محتواهایی که جستجوی زیادی دارند را پیدا کنید و آن ها را در موضوعات و تاپیک های مختلفی دسته بندی کنید. سپس می توانید از این تاپیک ها استفاده کنید تا در کلمات موردنظر خودتان رنک بگیرید.

راهنمای انتخاب کلمات در کیورد ریسرچ

در ادامه یک پروسه کلی برای کیورد ریسرچ را مشاهده می کنید که با استفاده از آن می توانید کلمات موردنظر خودتان را پیدا کنید. به این ترتیب می توانید یک استراتژی کلمه کلیدی قوی داشته باشید و بتوانید به راحتی در کلمه کلیدی موردنظر خودتان رنک بگیرید.

قدم اول: یک لیست از موضوعات مهم برای کسب و کارتان پیدا کنید

برای شروع پروسه، به کلماتی که می خواهید در آن ها رنک بگیرید، مثل یک سطل فکر کنید. معمولا ۵ تا ۱۰ تاپیک مختلف پیدا می کنید که بیشترین اهمیت را برای کسب و کارتان دارند. سپس می توانید از این تاپیک ها استفاده کنید تا بعدا کلمات کلیدی تخصصی تر را برای کسب و کار خودتان پیدا کنید. در صورتی که یک بلاگر معمولی هستید، این سطل ها موضوعاتی هستند که معمولا در مورد آن ها می نویسید و یا ممکن است برای یک فروشگاه محصولاتی باشند که از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

خودتان را به جای کاربر قرار دهید. چه موضوعاتی وجود دارند که مخاطب شما به آن علاقه مند است و در عین حال هدف کسب و کار شما هم هستند؟ برای مثال تاپیکlrm; های یک شرکت بازاریابی ممکن است به شرح زیر باشند:

  • بازاریابی درونگرا (21K)
  • ایمیل مارکتینگ (19K)
  • سئو (214K)
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی (71K)
  • ابزارهای تحلیل بازاریابی (2K)
  • اتوماسیون بازاریابی (5K)

اعدادی که داخل پرانتز هستند، حجم سرچ ماهیانه هر کلمه کلیدی است. با استفاده از این عدد شما می توانید متوجه شوید که هر موضوع تا چه اندازه در بین مخاطبین شما محبوب است و به چند عدد محتوا برای هر تاپیک (زیرمجموعه) نیاز دارید تا بتوانید در تاپیک موردنظر موفق باشید. برای آشنایی بیشتر با زیرمجموعه ها به بخش بعدی مراجعه کنید

قدم دوم: پر کردن سطل ها با کلمات کلیدی

اکنون که سطل های اصلی خودتان را شناسایی کرده اید، زمان آن رسیده که کلماتی را پیدا کنید که می توانند داخل این سطل ها قرار بگیرند. این کلمات همان کلماتی هستند که رنک گرفتن در آن ها برای شما مهم است زیرا به احتمال زیاد کاربر برای پیدا کردن پاسخ سوالات خودش، این عبارات را جستجو می کند.

برای مثال ما عبارت اتوماسیون بازاریابی که در مرحله قبل پیدا کردیم را انتخاب می کنیم و کلمات مرتبطی که فکر می کنیم کاربر ممکن است آن ها را جستجو کند را به عنوان زیرمجموعه آن در نظر می گیریم. برای مثال این کلمات ممکن است به شرح زیر باشند:

  • ابزارهای اتوماسیون بازاریابی
  • چطور از نرم افزارهای اتوماسیون استفاده کنیم؟
  • اتوماسیون بازاریابی چیست؟
  • چطور متوجه شویم که به اتوماسیون بازاریابی نیاز داریم؟
  • اتوماسیون بازاریابی ایمیلی
  • برترین ابزارهای اتوماسیون
  • و .

در این مرحله هدف ما این نیست که لیست نهایی کلمات کلیدی خودمان را پیدا کنیم بلکه فقط می خواهیم لیستی از کلماتی داشته باشیم که مشتریان احتمالی ممکن است به دنبال آن ها باشند. در ادامه این لیست را محدود می کنیم تا فقط کلمات مرتبط را داشته باشیم. یکی از روش هایی که می توانید از طریق آن کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید، استفاده از کلماتی است که سایت شما از قبل داخل آن ها رنک دارد. برای این کار باید ازابزارهای آنالیز سایتمثل گوگل آنالیتیک یا Search Console استفاده کنید و کلماتی که در سرچ ارگانیک در آن ها رنک گرفته اید را پیدا کنید.

این پروسه را برای تمامی سطل هایی که در مرحله اول ایجاد کردید تکرار کنید. همچنین اگر ایده کافی هم نداشتید، می توانید از همکارانی که با مشتری در ارتباط هستند کمک بگیرید تا کلماتی که مشتری ها استفاده می کنند را پیدا کنید. معمولا این عبارات می توانند نقطه شروع خیلی خوبی برای شما باشند.

قدم سوم: هدف کاربر از جستجو و تاثیر آن روی کیورد ریسرچ

همانطور که در بخش قبلی گفتیم هدف از کاربر از جستجو در حال حاضر یکی از مهم ترین فاکتورها برای رنک گرفتن در موتورهای جستجو مثل گوگل به شمار می رود. امروزه برای گوگل اینکه صفحه شما مشکل کاربر را حل می کند، خیلی مهم تر از این است که فقط کلمه کلیدی موردنظر را داشته باشد. اما این موضوع چه تاثیری روی پروسه تحقیق کلمات کلیدی شما دارد؟

کلمات مختلف ممکن است معانی مختلفی داشته باشند اما هدف کاربر از جستجو تاثیر بسیار زیادی روی احتمال رنک گرفتن شما دارد و به همین خاطر باید بتوانید کلماتی که هدف می گیرید را با دقت بررسی کنید و هدف کاربر از جستجوی هر کلمه را تعیین کنید.

برای مثال در عبارت چطور بلاگر شویم، کلمه بلاگر ممکن است به معنی فردی باشد که به نوشتن علاقه دارد و یا نشان دهنده کسی باشد که در شبکه های اجتماعی فعالیت دارد. این هدف کاربر است که مسیر مقاله شما را مشخص می کند. آیا کاربر می خواهد نحوه نوشتن را یاد بگیرید یا دوست دارد با زیر و بم فعالیت در شبکه های اجتماعی آشنا شود؟ اگر هدف کاربر با هدف مقاله شما تفاوت داشته باشد، نمی توانید در کلمه کلیدی موردنظر رنک بگیرید. به همین خاطر باید قبل از نوشتن از هدف کاربر مطمئن شوید.

برای تایید اینکه هدف کاربر از جستجوی یک کلمه کلیدی چیست، بهتر است کلمه موردنظر را در گوگل سرچ کنید و نتایجی که بالا می آیند را بررسی کنید. سپس مطمئن شوید محتوایی که می خواهید ایجاد کنید بیشترین نزدیکی را با نتایج به دست آمده در گوگل داشته باشد.

قدم چهارم: پیدا کردن عبارات کلیدی مرتبط

در زمان تحقیق کلمات کلیدی ممکن است به این موضوع فکر کرده باشید. اگر این کار را انجام نداده اید، اکنون زمان خوبی برای انجام آن است.

اگر می خواهید کلماتی را پیدا کنید که مردم به دنبال آن هستند، به قسمت مرتبط گوگل توجه کنید. زمانی که شما کلمه کلیدی موردنظرتان را در گوگل جستجو می کنید و به انتهای صفحه می رسید، پیشنهادهای مرتبط با عبارت فعلی را مشاهده می کنید. با استفاده از این کلمات ممکن است بتوانید دیگر کلمات مرتبط را هم پیدا کنید. برای مثال می توانید دوباره همین کلمات را وارد کنید و کلمات مرتبط به آن ها را نیز وارد لیست خودتان کنید.

قدم پنجم: استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

ابزارهایی مثل SEMrush و Ahrefs نیز می توانند در پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط به شما کمک کنند. شما می توانید کلمات کلیدی که تا به اینجای کار پیدا کرده اید را در این ابزارها وارد کنید و لیستی از تمامی کلمات مرتبط با آن را دریافت نمایید. به این ترتیب گزینه هایی که در مراحل قبلی به آن ها فکر نکرده اید را هم می توانید پیدا کنید.

چه عواملی در تحقیق کلمات کلیدی تاثیر گذار است؟

منظور از تحقیق کلمه کلیدی چیست؟

کلمات ,کلیدی ,پیدا ,کاربر ,توانید ,استفاده ,کلمات کلیدی ,کیورد ریسرچ ,پیدا کنید ,کلمه کلیدی ,اتوماسیون بازاریابی ,تحقیق کلمات کلیدی ,کلمه کلیدی موردنظر ,کلمات کلیدی مرتبط ,کلمات موردنظر خودتان
مشخصات
آخرین جستجو ها